The eagle has landed - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Stef van Geffen - WaarBenJij.nu The eagle has landed - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Stef van Geffen - WaarBenJij.nu

The eagle has landed

Door: Nick en Stef

Blijf op de hoogte en volg Stef

24 September 2016 | Peru, Cuzco

Hallo iedereen,

Nick en ik zijn op vrijdag 23 september vertrokken voor onze rondreis door Peru en Ecuador. Deze begon op Schiphol waar we nog even werden volgeduwd met eten door Rob en Carla, waarvoor dank :)! Nog even mijn toekomstige vrouw ontmoet en toen door naar de gate. In het vliegtuig aangekomen zat een Peruaanse oma naast Nick. Deze was echter binnen twee uur al weer geherlokaliseert. We zijn in het vliegtuig dankzij een paar slumdog millionair momentjes ook nog miljonair geworden al hadden we hier wel een poging of 20 voor nodig. De vlucht verliep verder zonder problemen. Al heb ik niets van het eten aangeraakt. Iets met een ezel en een steen...

Eenmaal in Lima aangekomen moesten we wat formulieren invullen voor de douane waarna we onze backpacks konden ophalen. Hier stond een toerist de bagage afhandeling te regelen. Hij vond het nodig om elke koffer aan te raken en precies recht op de lopende band te zetten. Onze bagage moest natuurlijk ook nog een keer worden aangeraakt... Hierna was het tijd om keiharde sols te scoren (Munteenheid van Peru). Dit bleek nog lastiger te zijn dan gedacht. Een half uur in de rij en vier ATMs later hadden we nog steeds geen geld. Het frappante was dat wij elke keer net te laat waren en dat het geld op was, althans dat dachten we. Later bleek dat wij en andere Nederlanders niet bij die ATM konden pinnen.

Nadat we een werkende pinautomaat hadden gevonden konden we een taxi naar ons hotel nemen. Ook hier konden we weer een half uur wachten. Maar ach het is vakantie we hebben alle tijd. Tranquillo. Toen we dan eindelijk in de taxi zaten was de chauffeur pleitos. Hij brabbelde iets in het Spaans en gebaarde dat hij zijn gezicht ging wassen? Tot op heden is het nog steeds onduidelijk wat hij nu precies bedoelde. Daar zaten we dan alleen in de taxi, backpacks in de kofferbak, achterdeur van de auto op een kier.... Je weet maar nooit. Na vijf minuten kwam de chauffeur terug en bracht hij ons naar ons hostel., of zoals Nick het noemde klein Bagdad. Mocht je ooit naar Lima op vakantie willen en je wilt savonds nog lekker even buiten over straat lopen mijdt dan de omgeving net buiten het vliegveld. In het Hostel waar we zaten was verder alles prima geregeld al had ik alweer meteen een keer in de honden stront gestaan. Verder hadde we nog een pizza en wat bier besteld aangezien we nog niet hadden gegeten.

De volgende ochtend hadden we de wekker vroeg gezet zodat we om zeven uur op het vliegveld waren om een vlucht naar Cuzco te regelen. Dit ging vrij vlot en om negen uur vertrok het vliegtuig. Het was een klein oud vliegtuigje van Peru Star met 14 rijen. Na een uur over het Andes gebergte te hebben gevolgen zijn we vandaag aangekomen in Cuzco. Vanuit hier zullen wij overmorgen de Inca trail starten. Deze duurt vier dagen / drie nachen dan kunnen jullie ook het volgende reisverslag verwachten.

Groeten uit Peru
Nick en Stef

• 24 September 2016 - 21:41

Ria Van Geffen:

Fijn voor jullie snelle verslag maar hoe zit het met die toekomstige vrouw??

• 25 September 2016 - 10:24

Carla:

Dank dat je ons op de hoogte houd. En wat die toekomstige vrouw betreft, dat houden we onder ons hè

• 29 September 2016 - 07:03

Maureen:

Reuzebenieuwd naar jullie verhaal over de trail naar de Machu Picchu

• 03 Oktober 2016 - 18:17

Marion Vd Akker:

Beetje laat maar ik ga jullie volgen.